attribution=setup_tool page_id="1929378090723498" theme_color="#ff5ca1" logged_in_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta" logged_out_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta">

čtvrtek 15. března 2018

ŠITÍ | Jak jsem se (znovu a lépe) učila šít

Poslední dva měsíce pro mě byly jedním velkým šicím maratonem. Přihlásila jsem se totiž do kurzu šití. Online! Že to nejde? Naopak, je to super věc. Měla jsem své pochybnosti, zda to zvládnu, ale lektorka Renata nám všechno krásně vysvětlila. A k šicím postupům se můžu kdykoli vrátit a studovat si je třeba o půlnoci :-D Dneska to tedy nebude papírové, ale látkové. Pochlubím se, co jsem všechno ušila, a jak jsem si kurz užila.

V roce 2014 jsem dostala k promocím šicí stroj a od té doby jsem zkoušela šít metodou pokus omyl. Absolvovala jsem jeden šicí kurz naživo, ale to bylo málo, nebyla tam zpětná vazba a nadšení mě rychle opustilo. Když jsem měla pak něco šít, tak jsem to spíše odkládala, protože to vždy zabralo hodně času a výsledek byl nejistý. Proto jsem ráda za Renatčin online kurz šití, kdy jsem si mohla studovat, jak se mi to hodilo, a pak v klidu šít a vracet se ke složitějším částem. Videa jsou skvěle a názorně natočená a mohla jsem postupovat krok za krokem. Kurz tímto všem doporučuji, je to skvělý odrazový můstek!



 
Snažila jsem se každý týden ušít alespoň jeden výrobek z daného modulu a musím říct, že každý týden se mi šilo lépe a i ty výrobky vypadaly povedeněji. Zvládla jsem ušít 12 výrobků, což je na mě velký výkon. Celkem má kurz 7 modulů a v každém modulu jsou 3 šicí postupy, takže mám ještě spoustu studia před sebou :-D V půlce kurzu jsem si dokoupila i patchworkovou trojku (pravítko, podložku a řezák) a nemůžu si ji vynachválit :) Konečně to mám nastříhané přesně a rovně!


Ve třetím týdnu kurzu (kurz trval celkem 8 týdnů) nám přišlo milé překvapení. Krásné látky a drobné dárečky  - špendlíky se srdíčky naprosto zbožňuju!


Z celého kurzu mě nejvíc zaujalo šití z pruhů a kulaté šití, teď se chystám na peněženku a kabelku :) 



Naopak šití polštářků mě neoslovilo, asi kvůli tomu ručnímu našívání lemů. Už 4 týdny našívám jeden polštářek :-/, ale já ho pokořím! A úplně nejvíc pyšná jsem na obal na můj BUJO diář. Dal mi teda zabrat, ale řekla bych, že se vydařil.


Abych to shrnula, po 3,5 letech tápání se konečně cítím u šicího stroje sebejistěji, už si s lecčíms poradím a lépe rozumím technologickému postupu šití. A hlavně, šití už neodkládám :)

A co vy? Šijete? A jaké byly vaše šicí začátky?