attribution=setup_tool page_id="1929378090723498" theme_color="#ff5ca1" logged_in_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta" logged_out_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta">

čtvrtek 18. ledna 2018

BULLET JOURNAL | Jak jsem našla toho pravého… pana DIÁŘE!

Bullet journal. BuJo. Analogový systém digitálního věku. Prostě tečkovaný diář, který si tvoříte sami podle sebe. Vymyslel ho tenhle pán z Brooklynu. A stal se z toho celosvětový hit. Jeden sešit plný teček vám zorganizuje život. I mě ho zorganizoval. Jen jsem si k němu musela dojít a přiznat si, že se systémem pokus omyl to daleko nedotáhnu. A tak jsem nasadila jiný systém - tečkovaný.

Diářek A6 či menší s měsíčním rozložením koupený za pár korun v papírnictví na rohu. Tahle jsme asi všichni začínali. Stačilo to na zubaře, brigády a narozeniny. Já si s ním teda vystačila celou základku, střední i vysokou. A dokonce i ty tři roky v práci potom! Tam se k tomu teda přidal i kalendář na mobilu pro osobní věci a ty pracovní byly v Outlooku na pracovním počítači. Všechno jsem si pamatovala, neměla jsem potřebu si zapisovat nic jiného než důležité termíny a směny v práci. Jako COŽE? Jak jsem to mohla dávat? Popravdě dnes už nevím. Bez pořádného diáře nedám ani ránu.

A co se teda změnilo? Celý můj svět! Narodilo se nám roztomilé miminko, které potřebovalo tohle a tamto, a já najednou nevěděla, kde mi hlava stojí. Odvolalo si mě v půli nějaké činnosti, a já netušila, kde jsem skončila, nebo cože jsem to vlastně chtěla dělat. Do toho vařit, uklízet, kontroly na pediatrii, očkování, … a cože jsem to vlastně…? Přišla jsem si zoufale neorganizovaná. A to jsem s organizací neměla nikdy problém. I svatbu jsem zvládla naplánovat s mojí malou ášestkou. Ha ha.

A tak jsem začala hledat diář a přidala se ke skupině Planner lovers, ať si udělám představu. No, dámy, to jsem tomu dala. Diář jsem si samozřejmě nevybrala. Neuměla jsem se rozhodnout který. Zato jsem objevila pro mě úplně nový zdobený barevný samolepkový svět. Mezitím jsem sledovala Ruth Soukup a její systém Crushing it se mi moc líbil. A tak jsem se rozhodla, že si ten systém zkusím nasimulovat a koupi diáře nechám na nový rok.

Systém se mi zalíbil, udělala jsem si pár úprav a diář už si nepořídila. Vytvořila jsem si vlastní náplně - měsíční, týdenní a pár stránek na seznamy, pořídila obyčejné kroužkové desky, udělala si rozdělovače z obyčejné kancelářské průhledné fólie a diářových samolepek od Papero Amo a bylo. Zdobila jsem razítky, občas samolepkami, ale úplně mi to po třech měsících nesedělo. 
Nové náplně se mi dělat nechtělo, a tak jsem se rozhodla, že si to rozdělení udělám každý týden nové. Pěkně ručně po svém. Žádné předepsané chlívečky. To se mi líbilo. Ale nelíbilo se mi moje písmo. Ach jo, zase slepá ulička… A tak jsem začala trénovat písmo. A zkoušela jsem různá pera, propisky, fixy a začala jsem sledovat bulletjournalisty na Instagramu. Ke konci roku už mi bylo jasné, že další rok to bude jedině Bullet Journal. To byl rok 2017.
Je rok 2018 a já už si tři týdny vedu ten můj vysněný BuJo. A zatím jsem naprosto spokojená. Musím říct, že tenhle systém zatím funguje a vyhovuje mi ze všech nejlépe. Jakto? Věnovala jsem hodně času "předpřípravě". Dopředu jsem si promyslela, čeho chci v roce 2018 dosáhnout, co si chci vést a zapisovat. A nevadí, že jsem něco zapomněla. Prostě si to doplním na další volnou stránku. A jak jsem si BuJo nastavila? A co si tam zapisuju za tajnosti? To zase příště! Tečku na to!
A jaký diář máte vy? Kolik jste jich už vystřídali? A našli jste toho pravého?