attribution=setup_tool page_id="1929378090723498" theme_color="#ff5ca1" logged_in_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta" logged_out_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta">

středa 22. listopadu 2017

LAYOUT | Stránka s příběhem

Page kit Paperoamo
Prý jedna fotka řekne víc než tisíc slov. Občas ale jedna fotka nestačí. Chce to příběh. Dneska to nebude o journalingu, ale o nafoceném příběhu.

Když se mi podaří detailně nafotit nějakou situaci, anebo mám sběr fotek z průběhu akce, ráda dělám layout s více fotkami. V project life podle mě ten jeden příběh tak nevynikne a to je škoda. Project life používám, když vybrané fotky popisují různé příběhy, nebo mám fotky z různých dní a odlišných míst. Stejně jako jsou rozdělené kapsy, jsou rozdělené i příběhy. A když máte jen jednu kapsu, jeden layout, tak má ten jeden příběh větší grády.

A teď k fotkám. Buď tvořím layouty s jednou fotkou, nebo tam mám fotky dvě, případně nějakou tu koláž. Vždy jsou to fotky výjimečné, hezky nafocené a upravené. Když se fotka až tak nevydaří, tak ji na layout nedávám. Ale u příběhových stránek kvalitu až tak neřeším. Tam je důležitá právě kvantita, která vykreslí barvitě celý příběh. A jelikož je fotek víc, tisknu je menší a tím se nedokonalost fotek z části ztratí.

Když začala dcerka lézt a všimla si, že ji fotím, tak se hned vydala za mnou a šla po mobilu. Přišlo mi to vtipný, tak jsem si to jednou celé nafotila s pomocí sekvenčního focení. Vybrala jsem 6 fotek, které zachycují celou situaci - od momentu, kdy si mě všimla, až po moment, kdy mi vytrhla mobil z ruky.
Page kit Papero Amo

A jak jsem to zakomponovala na stránku? Zvolila jsem vertikální rozložení fotek přes celou stránku tak, jak šly za sebou. Na stránku jsem použila krásné papíry z kolekce Live More od PinkFresh Studio, výseky z červnového Page kitu a razítka Fráze na každý den od Papero Amo. Kolekce Live More je geometrická a příjemně se z ní tvořilo, vznikaly rychlé layouty, stačil jeden designový papír, fotky, pár ozdob a bylo hotovo. Journaling netřeba, úplně postačilo pár frází.
Page kit PaperoAmo

Druhá stránka je věnovaná dceřiným prvním narozeninám. Je o dost zdobenější, možná až trochu přeplácaná, ale chtěla jsem, aby fotky tvořily jeden příběh, popsaly průběh narozenin a zároveň odděleně každá sama o sobě vyprávěly vlastní příběh. A taky jsem chtěla zachytit náladu, která byla veselá a rošťácká. A ještě tam muselo být hejno motýlů, prostě se mi to k té oslavě hodilo :-D

Inspirovala jsem se Project Life kapsami designem P (9 čtvercových kapes) a hlavní body - fotky, kartičky a část zdobení - rozložila v tomto duchu na podkladovou bílou stránku. Tu jsem prošila na šicím stroji, abych zdůraznila oddělení jednotlivých devíti sekcí. Ke zdobení jsem použila čtvrtku s motýlky Flock z kolekce Hazelwood od 1Canoe2 a další ozdoby a nápisy ze zářijového Page kitu PA.  Fotkám jsem ještě pro zvýraznění nakreslila černý rámeček a dodala journaling psaný na psacím stroji. Journaling nepopisuje událost jako takovou, ale je to vzkaz naší holčičce k jejímu velkému dni.
Page kit Paperoamo

A co vy? Necháváte také občas jen na fotkách, aby vyprávěly celý svůj příběh? Nebo na layouty používáte jen ty nejlepší záběry?