attribution=setup_tool page_id="1929378090723498" theme_color="#ff5ca1" logged_in_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta" logged_out_greeting="Krásný den! Kdybyste chtěli pomoci s výběrem, tak mi napište. Vaše Petra Vipeta">

úterý 14. listopadu 2017

CARDMAKING KIT | Pomóc, nesedne mi kit!

Card kit Papero Amo
Znáte to taky? Na e-shopu se do kitu nebo kolekce zamilujete a už se nemůžete dočkat, až vám ho/ji paní pošťačka doručí domů. Otevřete balíček plny očekávání, kocháte se tou nádherou a už vymýšlíte, co z toho vyrobíte. Máte skvělé nápady, sednete k tvoření a nic. Prostě to nejde. Kombinujete, přeskládáváte, přemýšlíte, pinterestíte, googlíte inspiraci, trápíte se, … a ne a ne to prolomit!

Moje zkušenosti s výběrem kitů bych rozdělila do tří kategorií. První kategorie je, že se mi kit líbí už na e-shopu, doma jsem z něj stále nadšená a skvěle se mi s ním i pracuje. Nebo se mi naopak na e-shopu zase tak nelíbí, ale láká mě ho zkusit, a nakonec se mi z něj tvoří báječně. A třetí kategorie je oříšek. Na e-shopu vypadá skvěle, ale po rozbalení jsem trochu rozpačitá a nevím, co s ním. Tak co s tím?

Takové kity si nechávám na později. Zkusím si trochu zatvořit, udělat jedno přání nebo stránku do alba a pak ho odložím a nechám uležet. Neprodávám ho, nerozebírám na jednotlivé položky, ani nedávám mezi ostatní scrapmateriál. Kity si nechávám pěkně pohromadě. Většinou mi z něj nejde tvořit, protože se kit hodí na jiný styl, než jsem zvyklá. Nebo jsou tam ozdoby jako třeba visačky, které moc neumím používat. A nebo je na mě moc barevný, příliš výrazný. S každým kitem se pracuje trochu jinak.

A pak když se čas od času kity probírám a přemýšlím, co bych kde zkombinovala, to přijde. Dostanu nápad anebo chuť to opět zkusit. Tak jsem to měla s prvním Card kitem od Papero Amo. Neodolala jsem těm razítkům a tekutým enamelkám. A ty barvy, ach! A proč mi nesedl? Byly to mé scrapové začátky a styl Clean and Simple, po kterém tento kit přímo volá, byl nad mé síly. Ráda totiž zdobím, kompozici dopředu moc nepromýšlím a dílo mi vzniká spontánně pod rukama podle aktuální nálady. A Clean and Simple si přeci jen trochu té předpřípravy žádá.
Zdroj obrázku tady.
Tento týden se mi zachtělo střihnout si nějaké to přáníčko a tenhle Card kit na mě smutně koukal z krabice. Zrovna jsem měla natisknutá razítka zvířátek od PA a ta se ke kitu náramně hodila. Tak jsem se rozhodla spotřebovat nějaké odřezky papírů… A vzniklo 7 přání.
 
Nejdřív jsem si poskládala papíry a papírové výseky na základy přání. Chtěla jsem, aby přání měla nějakou strukturu a trochu odlesku, tak jsem natisknutá zvířátka přetiskla ještě jednou embossovacím inkoustem, poprášila je průhledným embossovacím práškem a zapekla horkovzdušnou pistolí. A pak vybarvila akvarelovými fixami.
horký embossing
Mimochodem, kdo neumí moc vybarvovat jako já, tak je zapečení průhledným embosovacím práškem dobrou volbou, protože máte jasně dané ohraničení vybarvované plochy. A pokud chcete vybarvovat akvarelově a nemáte jiný inkoust než ten na bázi vody, tak takový inkoust se vám s použitím techniky horkého embossingu už nerozmaže.
Card kit Papero Amo
A pak už jen doplnit zvířátka na přání a nalepit. A tady to je. Jelínek. Jeden designový papír 15x15 cm rozříznutý napůl, tekuté enamelky, pár ozdob, razítko a hned dvě minipřáníčka. Ťuťu, ňuňu.
Card kit Papero Amo
Hopy hop zajíci. Opět jeden designový papír, pár ozdob a razítko. Na přání vpravo jsem použila jako dekoraci i malé odřezky papíru. Odřezek jsem dala vždy na místo se shodným designem a trochu ho posunula doleva. Tím vznikl vlnitý 3D efekt.

Card kit Papero Amo
Malí drsňáci jezevci. Tady jsem použila zbytky dvou designových papírů. Přání vpravo je poskládané jen z odřezků.

Card kit Papero Amo
A jedna liška ryšavá nakonec. Něžnost sama.
Card kit Papero Amo
A jak to děláte vy, když vám materiál nesedne? Zkoušíte nebo posíláte dál?
A kde všude jsou kity k sehnání? Víc o tom tady.